4 januari 2012

Sveriges starkaste man skrotar en bil för hand


Inlägget är sponsrat av Renault

Renault har en pågående kampanj just nu där man får 30 000:- i skrotningspremie för sin gamla bil när man köper en ny Clio, Megane eller Scenic. Erbjudandet gäller tills Sveriges starkaste man, Johannes Årsjö, har skrotat bilen med sina bara händer, eller som längst till 31 januari. Videon är kul (se den genom att klicka på den ovan) men man tycker synd om den stackars bilen som blir mer och mer demolerad för varje dag.

Jag har själv aldrig haft en Renault. Det närmaste jag har kommit är min gamla Peugeot 309, som för övrigt var min första bil. Den första bilen är alltid speciell, ungefär som den första kärleken. Jag hade mycket roligt med den bilen, det var en skön frihetskänsla att kunna åka vart man ville. Tyvärr fick jag inte ha den alltför många år eftersom den föll isär och jag blev tvungen att skrota den. Livet går vidare och jag har kvar minnena i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar