24 september 2022

Jag ska privatleasa en Nissan Leaf

Nissan Leaf
Nu har den här bloggen legat vilande alltför länge. Eftersom jag har tecknat ett avtal om att privatleasa en Nissan Leaf är det dags att väcka liv i bloggen igen. Det blir min första elbil och den kommer huvudsakligen att användas som pendlarbil till och från jobbet då jag pendlar totalt 10 mil varje dag.

Det är en Nissan Leaf N-Connecta jag ska privatleasa med det mindre batteriet på 39 kWh. Om den inte blir försenad så kommer jag att få bilen i Oktober. Jag har möjlighet att ladda bilen på jobbet för en rimlig peng och jag har även installerat en laddbox hemma. Mer om laddboxen i ett separat inlägg.

Nu blev inte timingen den bästa på grund av de höga elpriserna vi har just nu och värre kommer det att bli i vinter men nästan samma osäkerhet är det med bensin- och dieselpriset så jag kör vidare med elbilsplanerna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar