27 september 2012

Kia cee'd Sportswagon

Den 13 oktober är det premiär för nya Kia cee'd Sportswagon. Ni som följer bloggen vet att jag gillar Kias bilar och den nya cee'd Sportswagon är inget undantag. Det är en bilmodell helt i min smak. Dessutom har Kia 7 års nybilsgaranti.

Kia cee'd Sportswagon finns med 4 olika motoralternativ, 2 bensin- och 2 dieselmotorer från 90-135 hästkrafter. Man kan välja mellan manuell eller automatisk 6-växlad låda. Bensinmotorn på 1,6 liter kan även väljas med dubbelkopplingslåda. Dieselmotorerna har lägst förbrukning och CO2-utsläpp men även bensinmotorerna är snåla med en förbrukning på 6,4 respektive 6,5 liter per 100 km.

Baksätet går att fälla helt och lastvolymen uppges i det läget till 1642 liter vilket är riktigt bra i storleksklassen. Om man inte lastar upp till bilens innertak rymmer den ändå 1100 liter. Med baksätet uppfällt är lastvolymen 679 liter om man lastar upp till bilens innertak, annars är den 528 liter.

Jag återkommer med en uppdatering om jag får tid att provköra bilen, om inte så hittar jag förhoppningsvis några biltester som jag kan länka till från bloggen. Vad tycker du om nya Kia cee'd Sportswagon? Skulle du kunna tänka dig att köpa den?

Kia ceed Sportswagon
I executiveutförande är bilen utrustad med Xenon-ljus.

Kia ceed panorama
Ljust och luftigt blir det i kupén med panoramatak.

Kia ceed SW
Premiumkänsla i kupén, Kia har satsat mycket på ergonomi och komfort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar